نخستین همایش تجلیل از خادمین آرامستانهای شهرستان بابل برگزار شد

به همت و ابتکار سازمان آرامستانهای شهرداری بابل نخستین همایش تجلیل از خادمین آرامستانهای شهرستان بابل برگزار شد.

ارسال کننده

سید محمد هاشمی

تاریخ ارسال

1394/10/15

به همت و ابتکار سازمان آرامستانهای شهرداری بابل نخستین همایش تجلیل از خادمین آرامستانهای شهرستان بابل روز دوشنبه مورخه  1394/10/14 برگزار شد.

در این مراسم که با حضور میهمانان کشوری و استانی و نیز 150 نفر از خادمین آرامستانهای شهرستان بابل برگزار شد مهندس حسینی مدیر عامل سازمان آرامستانهای شهرداری بابل ضمن تقدیر و تشکر از حضور ارزشمند همه میهمانان همایش ، رسالت اصلی برگزاری این همایش را تبیین و شناخت نقش و جایگاه اجتماعی قشر مظلوم و زحمتکش غسال و غساله ها برشمرد .

مهندس حسینی با تبیین نقش آرامستانها و شرح خدمات آنان افزود سازمان آرامستانها با رصد نمودن شرایط جغرافیایی شهر بابل در راستای  ارائه بهترین خدمات به شهروندان است و در این راستا ، از آغاز نمودن طرح تهیه اطلس جامع آرامستانهای شهرستان بابل خبر داد ، ایشان افزودند،  در مرحله اول اجرای این طرح بررسی آرامستانهای بیش از 50 روستا  مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت و همچنین خادمین آرامستانها شناسایی و  دارای شناسنامه شغلی گردیدند.

مدیر عامل سازمان با بیان اینکه به منظور رفع مشکلات شرعی و بهداشتی کارگاههای آموزشی برنامه ریزی و برگزار گردیده از آموزش دقیق موضوعات شرعی و بهداشتی غسال و غساله ها  خبرداد.

در ادامه فیلم کارگاه آموزشی و مستند تهیه شده در موضوع همایش به سمع و نظرحاضرین رسید.

آقای قنبریان مدیر عامل اتحادیه آرامستانهای کشور هم دیگر سخنران این همایش بود، ایشان با تقدیر از زحمات مدیریت سازمان آرامستانهای شهرداری بابل تاکید نمودند : تنها سازمان شهرداریها که در کنار همه ی موضوعات قانونی و بهداشتی و غیره به موضوع شرعی هم می پردازد سازمان آرامستانهاست، و سازمان آرامستانهای بابل بحمدلله بخوبی توانسته به وظایفش عمل نماید.

همچنین حجه الاسلام و المسلین دکتر نیکزاد مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بابل هم ضمن تشکر از برگزاری این همایش از نو بودن کار و تجلیل از یک قشر بی نام و نشان تقدیر نمودند. و با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام افضلترین اعمال سخت ترین آنهاست از شغل غسالی به عنوان یک عمل شرعی سخت که دارای اجر و پاداش بزرگی نزد درگاه خداوند متعال است نام برد

در پایان این همایش با اهدای تندیس و لوح تقدیر از خدمات و زحمات خادمین آرامستانها و خیرین گرانقدر تقدیر و تشکر به عمل آمد.